HRH 7 - Kapitola 3: Skvělý muž, stále ve vývoji 2/3

Tato neplánovaná schůzka s Kuuem vyústila v rozhodnutí sjednat náhlou schůzku s hlavou republiky.

K přípravám, jsem vyslal posla kui za Hakuyou do království a Kuu poslal jednoho svému otci, aby zařídil místo a čas setkání. Pak, když byla tato opatření dokončena, bylo rozhodnuto, že zůstaneme v zemi až do dne setkání.

Vezmeme-li v úvahu rychlost komunikace posly kui, schůzka bude nejdříve za týden (osm dní na tomto světě).

Nicméně, vysvětlil jsem Kuuovi, že zůstanu jako spojka.

Protože byly otázky bezpečnosti a tak, když král zůstal v jiné zemi, rozhodl jsem se udržet svou identitu v tajnosti ještě nějakou dobu. Protože jsem technicky vzato vstoupil do země pod falešnou záminkou, rozhodl jsem se, že Hakuya o tom před schůzkou nenápadně informuje jejich hlavu státu.

Za těchto okolností jsem myslel, že využiji čas, který zbývá do setkání, abych pokračoval v prohlubování svého chápání země, jak jsem původně plánoval. Ale Kuu řekl, že mě chce doprovodit.

„Jestli se chcete něco dozvědět o naší zemi, budete potřebovat průvodce, že? Být v Turgis narozen a Turgis vychován, řekl bych, že se k tomu hodím, vy ne?“

„Uh, uh... Vážím si té nabídky, ale nemohu ze syna hlavy státu země udělat svého průvodce…“

Snažil jsem se ho lehce odradit, ale Kuu se zasmál.

„Hej, netrap se tím. Možná jsem jeho syn, ale nemám žádnou moc. kromě toho Kazumo, teď když vím, že jsi zahraniční VIP, nemůžu tě spustit z očí.“ Kuu udělal ostrý, trochu provokativní pohled mým směrem. „Prohlídka je fajn, ale nechci, abys šel někam, kde je to neobvyklé. Pokud se například pokusíte jít do vojenských zařízení, myslím, že máme trochu problémy.“

To dávalo smysl ... Zdálo se, že se zdvojnásobí jako náš strážce. Vzduch byl trochu napjatý, ale pokrčil jsem rameny a nechal ten pohled, kterým mě Kuu obdařil, klouzat.

„Stejně jsem to nikdy neplánoval.“

„Oookyah, jen hraju na jistotu,“ řekl. „Vy přece nechcete, aby vás někdo podezříval z něčeho, co neděláte, ne?“

„Dobře...“

Právě teď jsme nebyli v zemi, abychom shromažďovali informace. Byli jsme tu čistě proto, abychom rozšířili naše chápání země, nebylo třeba vyhledávat jejich kritická zařízení. Pokud nás měl Kuu doprovázet, nemuseli jsme se obávat žádných zbytečných potíží s místními, takže to byla výhodná dohoda.

Nabídl jsem Kuuovi pravou ruku. „Jestli je to tak, tak prosím, pojď.“

„Jasně!“ Kuu mě vzal za ruku a pevně mi s ní potřásl. „Mimochodem, máte na noc zamluvený podnájem?“

„Jo. Rezervovali jsme si ubytování v hostinci U Bílého Ptáka ve městě Noblebeppu.“

„Hostinec U Bílého Ptáka! To je dobré místo. Pokud vás zajímá, co je na tom tak dobrého, je to to, že jsou tam horké prameny.“

Horké prameny.

Ano, horké prameny.

Slyšel jsem, že v republice je mnoho horkých pramenů. Město Noblebeppu bylo jedním z mála horkých pramenů v zemi, což byl také jeden z důvodů, proč jsme si ho vybrali pro naši operační základnu. V oblasti Amidonia našeho království jsme měli zřejmě slušný počet horkých pramenů, ale na bývalých územích Elfriedenu jich bylo málo a žádný z nich nebyl v blízkosti hlavního města Parnam.

Chtěl jsem využít příležitosti a využít Noblebeppu a jeho slavných horkých pramenů jako naší operační základny, užít si pramenů a zároveň prohloubit své chápání této země. To byl důvod, proč jsme tady.

Hostinec U Bílého Ptáka, kde budeme nějakou dobu pobývat, byl hostinec pro cestovatele, který provozoval příslušník rasy bílých orlů. A co víc, za příplatek jsme si mohli vyhradit otevřené lázně na hodinu denně pro exkluzivní využití naší rodinou.

Když Roroiny bystré oči zachytily tento detail při odbavování...

„Hej, hej, drahoušku. Nedostáváme příležitost často, tak co kdybychom si rezervovali vanu a šli dovnitř jako rodina? Tím „my“ myslím sebe, tebe, velkou sis Ai, a velkou sis Junu, samozřejmě,“ řekla s úsměvem.

Jelikož jsem muž, byl to lákavý návrh, ale netušil jsem, jak vysvětlit naší rodinnou situaci hostinskému, a cítil jsem, že by to mělo špatný vliv na Tomoe, která cestovala s námi. A víc než cokoliv jiného... jsem se cítil neuvěřitelně trapně, tak jsem dal Roroe pevný, ale nebolestivý karate úder do hlavy.

Když jsem si na to vzpomněl, Kuu se náhle plácl do kolena.

„Dobře! Dnes v noci zůstanu v hostinci U Bílého Ptáka!“

Leporina vydala podivný výkřik. „Páni, co to říkáš, mladý pane?! Ty tu máš vilu, že jo?!“

Ale Kuu na ni zakýval prstem tut-tut. „Kazuma a jeho rodina chtějí naší zemi lépe porozumět, že? V tom případě je musíme nechat zažít naši tradiční kulturu.“

„Tradiční kulturu?“ zeptal jsem se.

„Oookyakya!“ Kuu se škodolibě zachechtal. „V téhle zemi, když za vámi přijedou přátelé z daleka, je zvykem zabít zvíře a uspořádat hostinu. Ty a já už jsme koneckonců jako přátelé! Požádejme hostinec, aby uspořádal hostinu!“

S tím mě Kuu objal kolem ramen.

Od mladšího kluka mi to mělo připadat trochu moc kamarádské, ale z nějakého důvodu mi to tolik nevadilo. Nebyla za tím žádná zloba a poznal jsem, že takový prostě je, takže jsem se ani nedokázal přimět k pocitu, „No, Hádám, že není pomoci...“ Je docela dobře možné, že to bylo jakési charisma.

„Vážím si té nabídky, ale nebyl by to pro hostinec problém, kdyby dostal takovou náhlou žádost?“ zeptal jsem se.

„Neboj se, znám se s majitelem. Pokud zaplatím peníze a zajistím ingredience sám, nebude to problém. Leporino, zaběhni k hostinskému a sežeň potřebný materiál.“

„Urgh... Rozumím, ale mladý pane, ty jsi takový otrokář,“ Leporina si stěžovala. „Už zítra mě posíláš k tvému otci...“

Kuu se tomu srdečně zasmál. „Zatímco budeš nakupovat, můžeš si koupit i to drahé višňové víno, které máš ráda.“

„Hned se do toho pustím!“ S pozdravem, se Leporina sebrala a vyběhla z dílny.

Kuu byl překvapivě dobrý v zacházení se svým podřízeným.

Kuu se obrátil k ženě vedle sebe. „Taru, ty taky pojď pařit. Koneckonců, čím víc, tím líp.“

„Upřímně, hloupý pane, ty jsi ale kvítko.“ Taru rezignovaně přijala. Nicméně její bílé medvědí uši sebou trochu škubaly.

Mohlo by to být tím, že uši rasy sněžných medvědů fungovaly podobně jako ocasy mystické vlčí rasy? Pokud ano, i přes to, jak chladně se tvářila, mohla z toho být nečekaně nadšená.

No, každopádně, improvizovaná hostina byla připravena.

Slunce zapadlo a velký koberec ve velkém sále hostince U Bílého Ptáka byl natěsnán talíři s různými pokrmy. Většina z toho bylo maso, maso, maso... Bufet masitých pokrmů. Hostinský bílý orel pokládal další velký talíř s novým masovým pokrmem.

Rasa bílých orlů byla, jak název napovídal, orlími bestiemi s křídly na zádech, ale jejich křídla hnědla od středu ven, takže nevyvolávala dojem, že jsou andělé. Pro muže byly jejich tváře skutečnými orlími tvářemi, takže připomínali napůl člověka, napůl zvířecí zobrazení bohů ze staroegyptských nástěnných maleb.

Zatímco jsem se díval, jak hostinský rozkládá jídlo, mluvil jsem s Kuuem, který byl vedle mě. „Vidím strašně moc masových jídel...“

„Takové jsou naše hostiny. Většinou si porcujeme dobytek a pak jíme maso.“

„Tohle je párty jídlo, že? Jaká je vaše normální strava?“

„Kromě masa jíme korýše, ryby a mléčné výrobky. Máme brambory, ale ovoce a zelenina se dá sklízet jen v částech severu, takže je vzácné a drahé.“

„Hmm...“

Pokud říkal, že je poptávka po zelenině, mohli bychom pravděpodobně vyvinout obchodní cestu a vyvážet ji sem. No a jak se k nim dostal vitamín C a tak? Četl jsem v nějaké manze, že kdysi dávno námořníci trpěli kurdějemi kvůli nedostatku vitamínu C, a bylo to pro ně opravdu těžké.

„Nedělá se vám špatně z nedostatku zeleniny?“ zeptal jsem se.

„Cože? Nikdy jsem o tom neslyšel. Jako, že nám není moc špatně vůbec. Ve skutečnosti nemáme důvod bát se smrti nemocí. Víc se bojíme smrti zmrznutím.“

„Hmm...“

Měli nějaký zvláštní způsob, jak přijímat ty živiny?

Zatímco jsem o tom přemýšlel, zdálo se, že přípravy na hostinu jsou u konce. Přítomni této příležitosti byla Aisha, Juna, Roroa, Tomoe, Hal, Kaede, a já z Friedonie, stejně jako Kuu, Taru a Leporina z Turgis, celkem deset lidí.

Podávalo se něco, co připomínalo dřevěné poháry, každému z nás jeden.

Když jsem se podíval, číše měla uvnitř bílou tekutinu. Když jsem s tím zatočil, viděl jsem, že je trochu hustá. Spíš než mléko to vypadalo jako nerafinované saké.

„Záhadná bílá tekutina...?“ zamumlal jsem.

„Tohle? Je to naše slavné fermentované mléko,“ odpověděl Kuu.

„Fermentované mléko?“

„Je to nápoj vyrobený kvašením mléka sněžného jaka (to bylo zřejmě chlupaté zvíře podobné krávě, které žilo v této zemi), takže je to fermentované mléko. Má to silnou chuť, ale jakmile si na to zvyknete, je to dobré, víte?“

„Fermentace...“ zamumlal jsem. „Jestli je to jačí mléko, tak... bakterie mléčné kyseliny?“

Když o tom tak přemýšlím, neprodukovaly bakterie mléčné kyseliny vitamín C? Pokud si vzpomínám, byla to součást procesu kvašení… Ale jen matně jsem si to pamatoval. Mohlo by to být tak, že lidé této země doplňovali svůj jinak nedostatečný příjem vitamínu C tímto nápojem?

Kromě toho, jakmile všichni dostali svůj pohár, bylo rozhodnuto, že já a Kuu proneseme přípitek. Když se všichni shromáždili kolem, on a já jsme se postavili na vlastní nohy.

„Dlouhodobé proslovy před hostinou jsou tak neomalené. Proto budu stručný.“ S tím, Kuu se ke mně otočil a zvedl pohár. „Na naše hosty z Friedonie!“

V reakci na tato slova, jsem zvedl pohár ke Kuu. „Na lid Turgis!“

Potom jsme společně zacvakali poháry.

„„Na zdraví!““ řekli jsme oba.

„„„„„Na zdraví!“““““ volali všichni ostatní.

Pak začala hostina.

„Teď běž a odraž to,“ naléhal na mě Kuu.

„Správně...“

Zkoušel jsem pít fermentované mléko z yaka. Mělo to zvláštní chuť

Bylo to hladší, než by se mohlo zdát, ale... jak bych to mohl popsat...? Bylo to možná jako pitelný obyčejný jogurt. Ale měl v sobě i tu alkoholickou příchuť. I takhle to bylo lepší, než jsem čekal, ale cítil jsem, že by to mohlo chutnat lépe s medem.

Všichni kromě Tomoe mlaskli nad tímto zkvašeným mlékem.

Mimochodem, v této zemi, stejně jako u nás, neexistoval zákon, který by nařizoval minimální věk pro pití. Zdálo se, že zvykem je, že od patnácti nebo šestnácti let mohou děti otevřeně pít na veřejnosti. Uvažoval jsem o zavedení řádného zákona, ale v jistém ohledu byl součástí místní kultury, takže jsem to prozatím nechával být. Kdybych se do toho zbytečně vměšoval, mohlo by to přece jen vyvolat odpor veřejnosti.

No, kdyby se lidé začali cítit zdravě, hlasy volající po minimálním věku pro pití by se objevily přirozeně. Do té doby bych mohl se zavedením zákona počkat.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Horké prameny… že by další koupelnová epizoda v dohledu? 😏
Višňové víno …….. Silná motivace 😁
A jde se chlastat 😂

2 komentáře: