HRH 7 - Po návratu do země oblouk – 4: Nejdelší den Bohem Chráněného Lesa 2/4

Zelené listy Bohem Chráněného Lesa zářily v letním slunci.

Když jsme předtím přišli poskytnout pomoc, zastavili jsme venku vlak s nosorožci a zamířili do vesnice pěšky, ale tentokrát jsme přilétali ze vzduchu, takže jsme mohli přistát přímo ve vesnici temných elfů.

„O-on opravdu přišel na drakovi!“ zvolal elf.

„Ten je velký ...“

Nebyli ostražití, protože jsme je předem informovali, ale temní elfové zvědavě pozorovali ryuu a draka, jak sestupují z dálky.

Když jsme přistáli a Naden s Ruby nabyly lidské podoby, lidé, kteří je z dálky pozorovali, se přiřítili, jako by se právě protrhla přehrada. Obklopeni temnými elfy všech věkových kategorií, od dětí až po dospělé, jsme se nakonec nechali zmanipulovat.

„Cože?! Vy dívky jste draci?!“

„Wowwwie! Hej, transformuj se znovu!“

„Proč, králi Soumo, jak milé, že jste přišel na návštěvu.“

„Posledně jste nám moc pomohl.“

„Hej, lady Aisho, je od vás hezké, že jste se vrátila.“

„Lady Aisho, blahopřeji k vašemu zasnoubení s Jeho Veličenstvem.“

„Je ta rudovlasá dívka partnerkou sira Hala? Je to kráska.“

„Kdo je to černovlasé dítě? Huh? Ona není dítě?“

Takhle to šlo, otázky létaly rychle a nebylo jasné, kdo co komu říká, dokud někdo nezatleskal.

Pohledem ke směru hluku, Aishin otec sir Wodan se díval s trpkým úsměvem.

„Všichni, Jeho Veličenstvo a jeho doprovod právě dorazili. Je neslušné je takhle obklopovat a vyslýchat.“

Když je Wodan lehce vyřídil, temní elfové ustoupili a vypadali trochu rozpačitě.

Teď, když jsme se osvobodili od davu, jsme konečně mohli popadnout dech.

„Jste můj zachránce, sire Wodane,“ řekl jsem vděčně.

„Ne, ne, vesničané byli hrubí. Nicméně je to proto, že když se dozvěděli, že vy, kteří jste přišli na pomoc naší vesnici, přijedete na návštěvu, všichni se rozčílili, jak vás musí přivítat. Prosím, odpusťte jim.“

„Nedělejte si s tím starosti. Jsem vděčný za vřelé přivítání.“

Sir Wodan a já jsme si pevně potřásli rukou. V tu chvíli začali všichni temní elfové tleskat…

Nevím, být takhle vítán bylo trochu trapné.

„Nebude nám stačit, když tu budeme věčně mluvit,“ sir Wodan naznačil, kterým směrem máme jít. „Prosím, pojďte ke mně domů.“

„Šéfe.“ Z davu temných elfů se zvedla ruka.

Ten se zvednutou rukou byl sir Sur, který vedl posily, které přišly během našeho boje proti armádě.

„Chtěl jsem pozvat sira Halberta do svého vlastního domu,“ řekl. „Bylo by to v pořádku?“

„Hmm, co vy na to, králi Soumo?“ zeptal se sir Wodan.

Usmál jsem se a přikývl. „Mně to nevadí. To byl hlavní důvod, proč jsem ho vzal s sebou.“

„Děkuji,“ řekl Sur. „Tak, sire Halberte, pojďte prosím ke mně domů.“

„D-Dobře?“

Sur Hala odtáhl a táhl ho za ruku. Ruby spěchala za nimi.

Když jsem se rozloučil s Halem, Aisha, Naden a já jsme šli do domu sira Wodana.

Při pohledu na vesnici po cestě, neviděl jsem skoro žádné známky katastrofy, která se tu stala předtím. Jejich domy byly zpočátku v lese a mnohé z nich byly prosté, takže jejich obnova netrvala dlouho.

„Už jste ušli dlouhou cestu k uzdravení,“ komentoval jsem to.

„To je díky vašemu velkorysému zajištění materiálu,“ řekl sir Wodan. „Upřímně děkuji.“

„Měl bych vám poděkovat. Děkuji, že jste poslal ty posily během nedávné války.“

„To nic nebylo. To jsou časy, kdy si nejvíc potřebujeme pomáhat.“

Jak jsme šli, vstoupili jsme do Wodanova domu

 

Poté, co jsem byl uveden do obývacího pokoje, Wodan mi nabídl místo u stolu, ale já rozhodně odmítl.

„Dnes tu nejsem jako král, ale jako svobodný muž, abych si vzal Aishu za ženu. Prosím, sedněte si do čela stolu, sire Wodane.”

„...Chápu.“

Sir Wodan seděl na předním sedadle a já naproti němu. Aisha seděla vedle mě a Naden seděla kousek za námi a čekala.

Pak jsem sklonil hlavu. „I když bylo mé zasnoubení s Aishou dohodnuto, musím se omluvit, že jsem měl tolik práce, že to zdrželo můj příchod, abych ti, jejímu otci, předal mé pozdravy. Prosím, dej mi svou dceru... dej mi Aishu za ženu.“

„P-prosím, otče.“ Aisha spěšně sklonila hlavu.

Když jsem se ohlédl, Naden skláněla hlavu s námi.

Sir Wodan si povzdechl. „Zvedněte hlavy,“ řekl.

Když jsem zvedl tvář, sir Wodan se pokusil vynutit si úsměv, ale nepodařilo se mu to. Byl to rozpačitý výraz.

„Jsem si jistý, že Aisha o tento sňatek požádala, že? Není třeba, abys skláněl hlavu, sire Soumo. Je to pro mě jako otce složité, ale pokud je to přání mé dcery... zdá se, že ti musím dát své požehnání.“

„Otčeeeee...“ řekla Aisha plačtivě hlasem plným emocí. Sir Wodan se na ni usmál, pak vrátil svou tvář do normálu a podíval se mi do očí.

„My temní elfové jsme dlouhověká rasa. Aisha je mladší než ty a bude žít déle, jsem si jistý. I když dosáhneš konce svého přirozeného života, opustíš Aishu. Rozumíš tomu?“

„Ano.“

Život obyčejného člověka, jako jsem já, když se na něj dívá příslušník dlouhověké rasy jako Naden nebo Aisha, musí vypadat jako krátká věc. I tak, Aisha a Naden chtěly být se mnou.

Aby se ujistili, že nelitují času stráveného se mnou, z hloubi srdce jsem si myslel, že se budu snažit být dobrým králem a dobrým partnerem. I kdyby měla přijít doba, kdy budeme nuceni se rozejít…

Nicméně se zdálo, že to, co chtěl sir Wodan říci, bylo trochu jiné, než na co jsem myslel. Začal mluvit a znělo to, jako by našel nějaké osvícení.

„Ačkoliv jsou naše rasy dlouhověké, nemůžeme-li se dožít konce svého přirozeného života, je možné, abychom žili kratší dobu než lidé. Můžeme zemřít ve válce nebo při nehodách. Když chytíme epidemie, zemřeme docela snadno. Moje vlastní žena, Aishina matka, přišla o život kvůli takové nemoci. Když přestaneš dávat pozor, protože je dlouhověká, Aisha může odejít dřív než ty.“

Mlčel jsem.

„Tak se, prosím, postarej o Aishu. Dejte jí novou rodinu a hezké vzpomínky na dobu, kdy jednou půjdeš před ní.“ Sir Wodan tiše sklonil hlavu.

Přáním otce bylo vždy štěstí jeho dcery.

Sám bych byl brzy otcem. Nevěděl jsem, jestli to bude kluk nebo holka, ale mohl by přijít den, kdy jako Sir Wodan, svěřil bych své dítě někomu.

Pečlivě jsem volil slova a odpovídal mu klidným tónem. „Aisha je mnohem silnější člověk než já. Odsud... Jsem si jistý, že mě bude bránit na bojišti.“

Mlčel.

„V tom případě, věřím, že se pokusím ochránit Aishin úsměv před vším ostatním. Aby mě jednou mohla vyprovodit s úsměvem. Aby nelitovala našeho společného času.“

„Pane...“ Aisha vykřikla a přistoupila blíž ke mně.

Za sebou jsem taky slyšel popotahování. Její slzy pravděpodobně rozplakaly i Naden.

Sir Wodan vstal a šel ke mně. Pak položil ruce na moje a Aishiny, usmál se a řekl, „Sire Soumo, spoléhám na tebe, že se postaráš o Aishu.“

„Ano, otče, budu.“

„Aisho. Buď šťastná.“

„Budu... otče.“

„Madam Naden, jsem si jist, že budete také manželkou sira Soumy. Prosím, chovejte se k Aishe jako ke člence stejné rodiny.“

„Samozřejmě, že budu! Rozumím!“

Po vyslechnutí našich odpovědí, se sir Wodan široce usmál a spokojeně přikývl.


3 komentáře: